«Powrót

Przyjmowanie i załatwianie petycji

Przyjmowanie i załatwianie petycji

Przyjmowanie i załatwianie petycji

1. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

2. Przedmiot petycji:
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

3. Sposób składania petycji:
Petycję można złożyć w następujący sposób:

  • przesłać listownie na adres: Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku, ul. J. K. Branickiego 9, 15-085 Białystok
  • przesłać faksem na nr 85 66 55 610
  • przesłać elektronicznie na adres ias.bialystok@mf.gov.pl
  • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP - Elektroniczna skrzynka podawcza e-PUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie)
  • złożyć w formie pisemnej bezpośrednio w Izbie Administracji Skarbowej w Białymstoku w godzinach pracy Izby.

Petycji nie można złożyć telefonicznie.

4. Wymogi formalne petycji:
Petycja powinna zawierać:

  • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
  • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji, wskazanie przedmiotu petycji,
  • jeżeli petycja składana jest w formie pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
  • jeżeli petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

5. Składanie petycji w interesie podmiotu trzeciego:
Petycja może być składana w interesie podmiotu trzeciego za jego zgodą. W takim przypadku petycja powinna dodatkowo zawierać, oprócz spełnienia wymagań wymienionych w pkt 4:

  • imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
  • miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego,
  • adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
  • zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

6.Uwagi:
O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna. Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Pliki do pobrania

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 24.02.2017 Data publikacji: 24.02.2017 14:38 Data ostatniej modyfikacji: 23.01.2024 14:57
Autor: Maja Koczewska-Bajda Osoba publikująca: Maja Koczewska-Bajda Osoba modyfikująca: Krzysztof Lewczuk