«Powrót

Składanie skarg i wniosków

Składanie skarg i wniosków

Składanie skarg i wniosków

Przyjmowanie skarg i wniosków

Przyjmowanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi wnioski można składać w następujący sposób:

  • wnieść na piśmie, przesyłając na adres: Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku, ul. J. K. Branickiego 9, 15-085 Białystok,
  • złożyć osobiście w kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku (adres j. w.) znajdującej się na parterze (pokój 010 lub 012) lub pozostawić w urnach przed kancelarią w dniach pracy IAS w Białymstoku tj. od poniedziałku do piątku w godz. 7.15-15.15,
  • pozostawić w urnie w przedsionku wejścia od parkingu,
  • przesłać faksem pod nr 85 66 55 610,
  • przesłać pocztą elektroniczną  na adres: ias.bialystok@mf.gov.pl,
  • przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na adres: http://epuap.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym)

Wymogi formalne

  • Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z brzmieniem § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawiane są bez rozpatrzenia.
  • Skargi i wnioski winny być sporządzone w języku polskim (art. 27 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. oraz art. 4 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim jako języku urzędowym, bądź z załączonym uwierzytelnionym ich przekładem.

Uwaga:

  • Skargi i wnioski nie mogą być składane telefonicznie
  • Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

W przypadku ustnego wniesienia skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Izbie Administracji Skarbowej w Białymstoku

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku lub wyznaczony przez niego Zastępca  Dyrektora przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w siedzibie Izby przy ul. J. K. Branickiego 9 w poniedziałki po uprzednim umówieniu się w Sekretariacie pod nr telefonu 85 66 55 600 lub 85 66 55 611. Istnieje również możliwość ustalenia innego dogodnego terminu przyjęcia w sprawach skarg i wniosków w godzinach późniejszych, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.

Naczelnik Podlaskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białymstoku, Naczelnicy Urzędów Skarbowych z województwa podlaskiego przyjmują interesantów w sprawie skarg i wniosków, według zasad przewidzianych dla danej jednostki organizacyjnej.

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 24.02.2017 Data publikacji: 24.02.2017 14:49 Data ostatniej modyfikacji: 23.09.2021 11:30
Autor: Maja Koczewska-Bajda Osoba publikująca: Maja Koczewska-Bajda Osoba modyfikująca: Katarzyna Choruży