Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Urząd Skarbowy w Mońkach przyjmuje interesantów w sprawach wymagających wyjaśnień i uzgodnień:

    • w poniedziałek w godzinach od 7:30 do 18:00,
    • od wtorku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30

    Dla klientów Urzędu opracowano karty informacyjne, opisujące sposób załatwienia poszczególnych rodzajów spraw oraz wnioski, ułatwiające załatwienie konkretnej sprawy, które wyłożone są tematycznie na półkach znajdujących się na parterze.

    Dokumenty nadane za pośrednictwem poczty lub innych podmiotów świadczących usługi poczty kurierskiej przyjmowane są przez kancelarię ogólną Urzędu (pokój nr 103 - piętro).

    Skargi i wnioski:

    Klienci w sprawie skarg i wniosków przyjmowani są:

    • codziennie w godzinach urzędowania przez Naczelnika Urzędu (sekretariat - pokój 103 - piętro),
    • w poniedziałki w godzinach 15.30 - 17.30 przez pracownika Sali Obsługi Podatnika.

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

    Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (email, ePUAP), powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1).

    Elektroniczna Skrzynka Podawcza

    Wszystkie sprawy można rozpocząć poprzez złożenie wniosku do Urzędu wykorzystując Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).

    Aby można było złożyć wniosek poprzez ESP, wymagane jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP (konto jest bezpłatne).

    Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej:

    Elektroniczna Skrzynka Podawcza –x23q11hmlc

    Elektroniczna Skrzynka Podawcza Instrukcja użytkownika


    Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:

    1. Przekazanie dokumentu poprzez platformę ePUAP.
    2. Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu na następujących nośnikach danych:
    • Pamięć masowa USB 1.1, 2.0 lub 3.0,
    • Płyta CD/DVD.

    Dokumenty te zostaną przesłane na adres ESP ze stanowiska komputerowego znajdującego się w Urzędzie.

    Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.

    Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:

    1.  Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
    2.  Akceptowalne formaty załączników to: DOC, RTF, TXT, XLS, CSV, PDF, GIF, TIFF, BMP, JPEG, ZIP.
    3. Wielkość łączna załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 2 MB.
    4. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 24.04.2015 Data publikacji: 24.04.2015 14:49 Data ostatniej modyfikacji: 27.04.2015 09:44
    Autor: Anatol Bajguz Osoba publikująca: Anatol Bajguz Osoba modyfikująca: Maja Koczewska-Bajda