«Powrót

Nie wydawała paragonów – poniosła konsekwencje

Nie wydawała paragonów – poniosła konsekwencje

Nie wydawała paragonów – poniosła konsekwencje

Belka na dachu radiowozu ze światłami i napisem

Ponad 230 tysięcy złotych przychodu nie zarejestrowała właścicielka jednego z punktów sprzedaży lodów w pow. białostockim. Proceder związany z łamaniem przez sprzedawcę przepisów podatkowych wykryli funkcjonariusze Podlaskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białymstoku.

Mundurowi z Krajowej Administracji Skarbowej skontrolowali punkt sprzedaży lodów w jednej z podbiałostockich miejscowości. Już wstępne czynności sprawdzające potwierdziły, że właścicielka budki z lodami sprzedawała je bez dokonywania rejestracji obrotów na kasie i nie wydawała klientom obowiązkowych paragonów fiskalnych. Funkcjonariusze KAS ustalili, że 45-letnia kobieta nie zaewidencjonowała w sumie  przychodu ze sprzedaży lodów w łącznej kwocie blisko ćwierć miliona złotych.

Właścicielkę punktu sprzedaży lodów funkcjonariusze ukarali grzywną w wysokości 4 500 złotych. Dodatkowo kobieta złożyła korekty deklaracji i wpłaciła zaległy podatek w łącznej kwocie ponad 40 tysięcy złotych.

Krajowa Administracja Skarbowa przypomina o prawach i korzyściach płynących z egzekwowania od sprzedawców wydawania paragonów za wykonane u nich zakupy. W przypadku niewydania paragonu, jak również wydania paragonu niefiskalnego przez podatnika, na którym ciąży obowiązek jego wystawienia, wartość podatku VAT z reguły i tak jest pobierana od konsumenta. To klient ostatecznie płaci podatek w cenie towaru lub usługi, jednak nie trafia on do budżetu, lecz do „kieszeni" nieuczciwego sprzedawcy.


Warto również pamiętać, że paragon jest dokumentem ułatwiającym złożenie reklamacji, daje możliwość porównania cen oraz pewność, że zapłacony przez konsumenta w cenie podatek trafi do budżetu państwa.

Pliki do pobrania