«Powrót

Zasady obsługi klientów w Podlaskim Urzędzie Celno-Skarbowym lokalizacja: Białystok ul. Octowa 2, ul. Octowa 10, ul. Tysiąclecia P.P. 8

Zasady obsługi klientów w Podlaskim Urzędzie Celno-Skarbowym lokalizacja: Białystok ul. Octowa 2, ul. Octowa 10, ul. Tysiąclecia P.P. 8

Zasady obsługi klientów w Podlaskim Urzędzie Celno-Skarbowym lokalizacja: Białystok ul. Octowa 2, ul. Octowa 10, ul. Tysiąclecia P.P. 8

 

Naczelnik Podlaskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białymstoku informuje, iż bezpośrednia obsługa interesantów w podległym urzędzie odbywa się głównie drogą elektroniczną poprzez kontakt telefoniczny oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Sprawy ogólne można załatwić:

  1. telefonicznie, Białystok, ul. Octowa 2 – siedziba główna
  • Tel. centrala: 85 745 85 55
  • Tel. sekretariat: 85 745 85 01
  • Fax:  85 745 85 99

w godzinach pracy urzędu tj. 7:15 - 15:15 w dni robocze od poniedziałku do piątku

  1. poprzez pocztę elektroniczną email: podlaski.ucs@mf.gov.pl
  2. ePUAP  - Adresy skrzynek:

Ponadto mając na uwadze zapewnienie klientom urzędu większego bezpieczeństwa i komfortu podczas załatwiania spraw, wprowadzono konieczność wcześniejszego ustalenia i rezerwacji terminu ewentualnej wizyty osobistej w urzędzie w odniesieniu do niżej wymienionych spraw/czynności:

  1. Pierwszy Referat Postępowania Celnego, PUCS Białystok, ul. Octowa 2 - tel. 85 7458 662, 85 7458 663

Prowadzenie postepowań administracyjnych, w szczególności postępowania celne, podatkowe, w sprawie przewozów drogowych, w tym:

  • zapoznanie Stron postępowania z aktami sprawy ,
  • przesłuchanie stron,
  • przesłuchanie świadka,
  • przesłuchanie biegłego.
  1. Drugi Referat Postępowania Celnego PUCS Białystok, ul. Octowa 2 - tel. 85 7458 690, 85 7458 733, 85 7458 796

Prowadzenie postępowań z zakresu elementów kalkulacyjnych, w tym:

  • zapoznanie Stron postępowania z aktami sprawy,
  • przesłuchanie stron,
  • przesłuchanie świadka,
  • przesłuchanie biegłego.
  1. Referat Likwidacji Towarów PUCS Białystok, ul. Octowa 2 - tel. 85 7458 730, 85 7458 689, 85 7458 731, 85 7458 645

Sprzedaż likwidacyjna, w tym:

  • oględziny towaru,
  • złożenie ofert,
  • odbiór rachunków,
  • przekazanie dokumentacji,
  1. Referat Kontroli Celno-Skarbowej Rynku PUCS Białystok, Delegatura w Białymstoku, Białystok Zaścianki - tel. 85 7458 534, 85 7458 578, 85 7458 745
  • prowadzenie postępowań w zakresie kar pieniężnych z tytułu nielegalnego urządzania gier hazardowych.
  • odbiór parafowanej dokumentacji,
  • prowadzenie postępowań w zakresie kontroli celno – skarbowych,
  1. Referat Dochodzeniowo-Śledczy PUCS Białystok, Delegatura w Białymstoku, ul. Octowa 10 - tel. 85 7458 751

Prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe oraz o przestępstwa i wykroczenia, w tym:

  • zapoznanie się z aktami sprawy,
  • przyjęcie wniosku o DPO,
  • przedstawienie zarzutów,
  • przesłuchanie świadka,
  • przesłuchanie podejrzanego
  1. Dział Dochodzeniowo-Śledczy PUCS Białystok, ul. Tysiąclecia P.P. 8 - kontakt z osobą prowadzącą postępowanie, a w razie braku takiej osoby tel. 85 878 53 66

Prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe oraz o przestępstwa i wykroczeniaw tym:

  • udział we wszystkich czynnościach w prowadzonych postępowaniach,
  • zmiany wyznaczonych terminów czynności.

Obsługa klienta umówionego na wizytę w urzędzie odbywa się w specjalnie wydzielonym pokoju z zachowaniem właściwych środków bezpieczeństwa związanych z ryzykiem zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2.

W przypadku konieczności dostarczenia do urzędu pism w formie papierowej można skorzystać z urn wystawionych w urzędzie. W tym przypadku bez potwierdzenia wpływu do urzędu. Informacje na temat dokumentacji złożonej w urnie ustawionej w siedzibie urzędu:

  • ul. Octowa 2 - udzielają pracownicy Kancelarii tel. 85 7458 571
  • ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego 8 - udzielają pracownicy Kancelarii tel. 85 878 5405

Obsługa klienta w Oddziale Celnym w Białymstoku

  1. Zgłoszenia elektroniczne należy wysyłać poprzez Internet do odpowiedniego systemu obsługi zgłoszeń celnych. Dokumenty odprawy celnej są odsyłane w formie komunikatów elektronicznych na wskazane w zgłoszeniach adresy e-mail zgłaszających.
  2. Zgłoszenia w formie pisemnej i inne wnioski wymagające natychmiastowej obsługi  są przyjmowane na bieżąco w okienku przyjmowania zgłoszeń. Weryfikacja zgłoszeń odbywa się w standardowy sposób z zachowaniem ww. środków ochrony.
  3. Świadectwa pochodzenia w formie pisemnej są obsługiwane na bieżąco w okienku obsługi dowodów pochodzenia dostępnym w poczekalni oddziału, po ich osobistym złożeniu z zachowaniem właściwych środków ostrożności.
  4. Inne dokumenty i wnioski składane w formie pisemnej, należy złożyć do skrzynki podawczej umiejscowionej w poczekalni oddziału.
  5. W sytuacji konieczności przeprowadzenia rozmowy z kierownictwem oddziału, jest to możliwe poprzez:
  • Kontakt telefoniczny: tel. 85 7458 585 (kierownik oddziału), tel. 85 7458 667 (kierownik zmiany),
  • Kontakt osobisty przez okienko wydawania dokumentów po uprzednim zgłoszeniu przez domofon,
  • Kontakt poprzez e-mail: sekretariat.oc.311010@mf.gov.pl, (sekretariat), kz.oc.311010@mf.gov.pl, (kierownicy zmian i dyspozytorzy).

Wejście do poczekalni oddziału oraz obsługa klientów odbywa się z zachowaniem wszystkich środków ostrożności przewidzianych w przepisach prawa związanych z ryzykiem zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2.