Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
- telefonicznie – pod numerem telefonu 22 330 03 30 - wybierz 1, nasptępnie wybierz 8
Urząd Skarbowy w Mońkach przyjmuje umówionych klientów w:
- poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
- wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.
Jak przygotować się do załatwienia sprawy
Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się ze informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług (link).
Sprawy można załatwić online bez wychodzenia z domu
Zachęcamy do korzystania z usług e-Urzędu Skarbowego dostępnych na stronie podatki.gov.pl oraz załatwiania spraw podatkowych w serwisie www.biznes.gov.pl.
Ważne: O zaświadczenie możesz już zawnioskować elektronicznie w e-Urzędzie Skarbowym na podatki.gov.pl. Sprawdź, jakie to proste.
Kontakt telefoniczny z urzędem
Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00 z Urzędem Skarbowym można kontaktować się w wybranych sprawach za pomocą infolinii 22 330 03 30.
Elektroniczna skrzynka podawcza
Wszystkie sprawy przez 7 dni w tygodniu można rozpocząć poprzez złożenie wniosku do Urzędu wykorzystując Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).
Aby można było złożyć wniosek poprzez ESP, wymagane jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP (konto jest bezpłatne).
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej (link).
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do urzędu
Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line poprzez system ePUAP;
Dostarczenie dokumentu podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym do urzędu na następujących nośnikach danych:
- Pamięć masowa USB 1.1, 2.0 lub 3.0,
- Płyta CD
- Płyta DVD
Potwierdzenie odbioru nastąpi w formie papierowej.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
Dokumenty elektroniczne muszą spełniać wymogi określone w przepisach odpowiednio Ordynacji podatkowej lub Kodeksu postępowania administracyjnego.
Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie Xades-Bes.
Akceptowane formaty załączników: DOC, DOCX, RTF, ODT, ODS, TXT, XLS, XLSX, CSV, PDF, GIF, TIFF, BMP, JPEG, XML.
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 5MB.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Skargi i wnioski
Klienci w sprawie skarg i wniosków przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu w Mońkach w poniedziałki w godz. od 9:00 do 14:00, we środy w godz. od 9:00 do 14:00 i w piątki w godz. od 9:00 do 12:00 (pokój 102 - I piętro). Na spotkanie można się umówić dzwoniąc pod numer 85 727 99 32.
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (email, ePUAP), powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1).