«Powrót

Wysoki poziom satysfakcji podatników odwiedzających podlaskie urzędy skarbowe

Wysoki poziom satysfakcji podatników odwiedzających podlaskie urzędy skarbowe

Wysoki poziom satysfakcji podatników odwiedzających podlaskie urzędy skarbowe

DIAS, przedstawiciele II US w Białymstoku, US w Wysokiem Mazowieckiem oraz IAS w Białymstoku po wręczeniu certyfikatów
DIAS wręcza Naczelnikowi US w Wysokiem Mazowieckiem wręcza certyfikat
DIAS wręcza Naczelnikom II US w Białymstoku wręcza certyfikat
DIAS z certyfikatem w rękach, obok naczelnicy II US w Białymstoku
Naczelnicy wyróżnionych urzędów skarbowych
dyrektor IAS w białymstoku insp. Piotr Szczepaniak wręcza certyfikat naczelnikowi US w Suwałkach Renacie Tkaczuk
dyrektor IAS w białymstoku insp. Piotr Szczepaniak wraz z  naczelnikiem US w Suwałkach Renatą Tkaczuk i jej zastępcą
  • W całym 2023 r. podlascy podatnicy wypełniali elektroniczne ankiety i wyrażali w nich swoją opinię o wizycie w urzędzie skarbowym.
  • Z podsumowania badań ankietowych wynika, że poziom satysfakcji związanych z taką wizytą w województwie podlaskim to 91 proc.
  • Badanie prowadzone w ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" trwa cały czas, dlatego zapraszamy do wypełniania ankiet.

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku insp. Piotr Szczepaniak wręczył certyfikat potwierdzający wysoką jakość obsługi podatników naczelnikom urzędów skarbowych, które w 2023 roku osiągnęły najwyższy wynik w badaniu satysfakcji klienta. Ranking urzędów skarbowych w tym zakresie przygotowywany jest cyklicznie począwszy od 2021 r. 

W każdej izbie wybierane są trzy najlepsze urzędy, zgodnie z ocenami i komentarzami klientów, po jednym kategorii urzędów małych, średnich i dużych. W 2023 roku w województwie podlaskim najwyżej w tych kategoriach zostały ocenione: 

  • Drugi Urząd Skarbowy w Białymstoku, w kategorii duże urzędy skarbowe - poziom satysfakcji 92,4%
  • Urząd Skarbowy w Suwałkach, w kategorii średnie urzędy skarbowe poziom satysfakcji 91,1%
  • Urząd Skarbowy w Wysokiem Mazowieckiem, w kategorii małe urzędy skarbowe poziom satysfakcji 98,1%

Co i po co badamy

Celem badania jest budowanie lepszego doświadczenia podatnika poprzez lepsze zrozumienie jego potrzeb i problemów. Prowadzenie badań internetowych pozwala szybko zbierać informacje od osób, które miały bezpośredni kontakt z urzędem skarbowym. Ankiety wypełniają różne grupy klientów KAS: osoby fizyczne, przedsiębiorcy, urzędnicy państwowi, biura rachunkowe czy kancelarie prawne. Reprezentują oni pełny przekrój społeczeństwa w zakresie wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania. Są to oceny tym cenniejsze, że oparte na doświadczeniach, a nie zasłyszanych opiniach. Pytania ankietowe badają nie tylko ogólne zadowolenie z wizyty, ale i emocje czy wysiłek, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny. Dodatkowo ankieta zawiera dwa pytania otwarte, w których klienci mogą przekazać swoje komentarze dotyczące najlepszych i najgorszych aspektów wizyty w urzędzie.

Kto może uczestniczyć w badaniu

Realizacja badania jest możliwa dzięki systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych. Prowadzone jest ono w wygodnej dla naszych klientów formie elektronicznej. Podatnik, który podczas rejestracji wizyty poprzez usługę „Umów wizytę w US" podał swój adres e-mail, otrzyma prośbę o wypełnienie krótkiej ankiety on-line. Dzięki temu badania robione są na dużej próbie podatników odwiedzających urzędy skarbowe. Wypełnienie ankiety jest dobrowolne i anonimowe oraz w żaden sposób nie jest powiązane z celem wizyty w urzędzie skarbowym czy przekazywaniem jakichkolwiek informacji osobistych czy danych wrażliwych.

Wyniki badań satysfakcji po wizycie w urzędach skarbowych są ważnym źródłem informacji o tym, na co klienci zwracają uwagę w trakcie wizyty w urzędzie i czego oczekują od pracowników KAS oraz są na bieżąco analizowane w każdej Izbie Administracji Skarbowej. Pomagają one projektować nowe rozwiązania i ulepszać obsługę w urzędach skarbowych, głównie w obszarach, w których podatnicy wskazują na konieczność poprawy.

Obserwuj nas na Twitterze