- Otrzymujemy od podatników sygnały o próbach wyłudzenia danych osobowych.
- Oszuści podają się za pracowników Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) i oferując pomoc w rozliczeniu podatku próbują nielegalnie zdobyć wrażliwe informacje.
Do podlaskiej KAS docierają sygnały o kolejnych próbach oszustwa. Osoby podające się za pracowników urzędu skarbowego czy też konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej dzwonią do podatników i podczas rozmowy oferują pomoc przy rozliczeniu zeznań PIT i otrzymaniu zwrotów podatku.
Podczas rozmowy dzwoniący próbują pozyskać informacje, takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub inne dane osobowe.
Pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji!
Dlatego w przypadku odebrania takiego podejrzanego połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL/NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego.
Pod żadnym pozorem nie powinno się również przekazywać telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy czy innych wrażliwych danych.
Przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności.