«Powrót

Podatnicy opiniują pracę podlaskich urzędów skarbowych

Podatnicy opiniują pracę podlaskich urzędów skarbowych

Podatnicy opiniują pracę podlaskich urzędów skarbowych

biała kartka z napisem jak klienci oceniają KAS? na niej trzy ikonki  z buźkami, czerwona smutna, pomarańczowa neutralna i zielona wesoła, dłoń z piórem zaznaczająca wesołą ikonkę jako znak zadowolenia
instytucja publiczna, przy biurku kobieta siedząca tyłem, przodem mężczyzna trzymający kartkę w ręku i odpowiadający na zadane przez kobietę pytanie
instytucja publiczna, przy biurku uśmiechnięta kobieta siedząca przodem, tyłem mężczyzna, witają się na powitanie lub żegnają
na białym tle hasła promujące usługi urzędu, m.in. planujesz wizytę w urzędzie skarbowym? zadbaj o swoją wygodę i bezpieczeństwo oraz napis umów dogodny termin na podatki.gov.pl, na dole znaki firmowe MF i KAS
  • 85 proc. podatników odwiedzających podlaskie urzędy skarbowe jest usatysfakcjonowanych z takiej wizyty, a aż 90 proc. ma pozytywne emocje związane z obsługą.
  • Elektroniczne ankiety w formie linku, w których można wyrazić swoją opinię otrzymują podatnicy, którzy korzystają z systemu umawiania wizyty w urzędach skarbowych.
  • Badanie prowadzone w ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" trwa cały czas, dlatego zapraszamy do wypełniania ankiet.

Co i dlaczego badamy?

Jednym z priorytetowych kierunków działań Krajowej Administracji Skarbowej jest nieustanna praca nad podnoszeniem jakości obsługi i zadowolenia klienta w urzędach skarbowych. Dlatego prowadzimy badania internetowe, które pozwalają  nam szybko zbierać informacje od osób, które miały bezpośredni kontakt z urzędem skarbowym. Są to oceny tym cenniejsze, że oparte na doświadczeniach, a nie zasłyszanych opiniach.

Celem badania jest poznanie opinii na temat obsługi podatników w podlaskich urzędach skarbowych i w konsekwencji zwiększenie satysfakcji klientów oraz podniesienie jakości ich obsługi.

Realizacja badania jest możliwa dzięki systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych. Prowadzone jest ono w wygodnej dla naszych klientów formie elektronicznej. Przesłane ankiety są dla nas ważnym źródłem informacji o tym, na co klienci zwracają uwagę w trakcie wizyty w urzędzie i czego oczekują od pracowników KAS. Ważny jest dla nas każdy głos i każda ocena naszych działań, ponieważ dzięki nim, możemy jeszcze bardziej dostosowywać i doskonalić jakość obsługi do oczekiwań klientów.

Pytania ankietowe dotyczą nie tylko ogólnego zadowolenia z wizyty, ale i emocji czy wysiłku, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

Dodatkowo ankieta zawiera dwa pytania otwarte, w których klienci mogą przekazać swoje komentarze dotyczące najlepszych i najgorszych aspektów wizyty w urzędzie.

Jak nas oceniają podatnicy?

Badania ruszyły w kwietniu 2021 roku. Do końca grudnia otrzymaliśmy blisko 2 tys. wypełnionych ankiet.

W prowadzonych badaniach oparliśmy się na pięciu głównych wskaźnikach:
- Satysfakcji – jest to procent klientów ogólnie zadowolonych ze swojej wizyty w urzędzie skarbowym. W województwie podlaskim wyniósł on 85 proc.
- Polecenia (rekomendacji) – jest to procent klientów którzy poleciliby obsługę przez danego pracownika znajomym lub rodzinie. W województwie podlaskim wyniósł on 85 proc.
- Braku wysiłku – jest to procent klientów oceniających załatwienie swojej sprawy w urzędzie skarbowym jako łatwe. W województwie podlaskim wyniósł on 76 proc.
- Pozytywnych emocji – procent klientów mających pozytywne emocje związane z wizytą w urzędzie skarbowym. W województwie podlaskim wyniósł on 90 proc.
- Skuteczności pierwszego kontaktu – procent spraw załatwionych podczas pierwszej wizyty w US. W województwie podlaskim wyniósł on 80 proc.

Ponadto, pytaliśmy też o szeroką ocenę pracowników. W ankietach badający stwierdzali, że pracownik był kompetentny (91 proc.), uprzejmy (89 proc.), pomocny (90 proc.), sprawny (91 proc.), komunikatywny (88 proc.) i przyjazny (86 proc.).

Badanie trwa – zapraszamy do udziału.

Badanie prowadzimy cały czas. Zależy nam na jak największym udziale podatników. Link do ankiety internetowej wysyła naczelnik urzędu skarbowego na adres e-mail, który klient podał podczas umawiania wizyty w urzędzie. Ankieta jest anonimowa i dobrowolna, urząd skarbowy nie prosi w niej o żadne dane wrażliwe, czy osobiste, a rola odbiorcy ogranicza się jedynie na zaznaczeniu właściwych odpowiedzi.

Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym"

Klienci KAS wiele spraw w urzędzie skarbowym mogą załatwić bez wychodzenia z domu, na podatki.gov.pl lub telefonicznie. Dla tych podatników, którzy jednak z jakichś powodów potrzebują wizyty w urzędzie udostępniliśmy usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym". Jej głównym celem jest poprawienie komfortu załatwiania spraw, a podczas pandemii jest nim także zwiększenie bezpieczeństwa klientów i pracowników.

Najszybszym i najłatwiejszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczy wskazać konkretny urząd w którym chcemy załatwić sprawę, następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Umożliwia to szybkie i komfortowe załatwienie spraw, bez konieczności stania w kolejkach i z zachowaniem środków ostrożności.