Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    NOWE ZASADY OBSŁUGI PODATNIKA

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Od 22 czerwca 2020 roku sprawę w urzędzie załatwisz wyłącznie po dokonaniu rezerwacji planowanej wizyty.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki systemowi Rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym;
    • telefonicznie – pod numerem telefonu 86 275 74 00;
    • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.

    Urząd Skarbowy w Wysokiem Mazowieckiem od 22 czerwca 2020 r. przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 9:00 - 18:00,
    • środę w godzinach 9:00 - 15:00,
    • piątek w godzinach 9:00 - 13:00.

    JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO ZAŁATWIENIA SPRAWY

    Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się ze informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług (link).

    SPRAWY MOŻNA ZAŁATWIĆ ONLINE BEZ WYCHODZENIA Z DOMU

    Sprawy podatkowe możesz załatwić na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl i serwisie www.biznes.gov.pl

    KONTAKT TELEFONICZNY Z URZĘDEM

    Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00 z Urzędem Skarbowym można kontaktować się w wybranych sprawach za pomocą dedykowanych numerów telefonicznych. Zobacz spis numerów (link)

    ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA

    Wszystkie sprawy przez 7 dni w tygodniu można rozpocząć poprzez złożenie wniosku do Urzędu wykorzystując Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).
    Aby można było złożyć wniosek poprzez ESP, wymagane jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP (konto jest bezpłatne).

    Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej (link).

    METODY DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW ELEKTRONICZNYCH DO URZĘDU

    Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line poprzez system ePUAP;
    Dostarczenie dokumentu podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym do urzędu na następujących nośnikach danych:

    • Pamięć masowa USB 1.1, 2.0 lub 3.0,
    • Płyta CD
    • Płyta DVD

    Potwierdzenie odbioru nastąpi w formie papierowej.
    Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
    Dokumenty elektroniczne muszą spełniać wymogi określone w przepisach odpowiednio Ordynacji podatkowej lub Kodeksu postępowania administracyjnego.
    Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie Xades-Bes.
    Akceptowane formaty załączników: DOC, DOCX, RTF, ODT, ODS, TXT, XLS, XLSX, CSV, PDF, GIF, TIFF, BMP, JPEG, XML.
    Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 5MB.
    Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

    SKARGI I WNIOSKI:

    Klienci w sprawie skarg i wniosków przyjmowani są:

    • przez Naczelnika Urzędu – po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji - w czwartki w godz. od 13:00 do 14:00. Na spotkanie należy się umówić dzwoniąc pod numer 86 275 74 00,
    • przez pracowników Referatu Obsługi Bezpośredniej obsługujących Salę Obsługi Podatnika – w godzinach urzędowania

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
    Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (email, ePUAP), powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1).
     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 29.04.2015 Data publikacji: 29.04.2015 12:05 Data ostatniej modyfikacji: 16.06.2020 07:53
    Autor: Anatol Bajguz Osoba publikująca: Anatol Bajguz Osoba modyfikująca: Krzysztof Lewczuk