«Powrót

Jedna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych w Podlaskiem

Jedna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych w Podlaskiem

Jedna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych w Podlaskiem

nowy model obsługi klienta telefonicznego, jeden numer infolinii w woj. podlaskim 22 460 59 90, kobieta trzyma w ręku komórkę
  • Od 3 stycznia 2024 r. podlaska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wprowadza jedną infolinię pod numerem 22 460 59 90.
  • Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość TelePinem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
  • Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.

Nowy model obsługi telefonicznej był testowany w województwie podlaskim podczas pilotażu, który trwał od 4 września do 27 października 2023 r. Od środy 3 stycznia 2024 r. klienci podlaskich urzędów skarbowych już na stałe będą korzystać z nowych rozwiązań. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.

W zależności od zakresu poszukiwanych informacji klient będzie mógł skorzystać z dwóch typów połączeń: standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.

Infolinia to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.

Podstawowe informacje o infolinii

Numer telefonu: 22 460 59 90

Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:

Bez potwierdzenia tożsamości:

  • Ogólna informacja podatkowo-celna,
  • Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:

  • Indywidualna informacja podatkowo-celna.
  • Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.

Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl

Infolinia to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl

Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:

  • telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
  • telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
  • telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).

Pliki do pobrania